divendres, 20 d’abril del 2018

Simultànies a Amposta a càrrec de la GM Anna Muzychuk

Tal com us vam avançar fa uns dies, Amposta tornarà a acollir unes simultànies d'escacs d'un jugador titulat de renom. En aquesta ocasió ens visitarà la gran mestre d'escacs Anna Muzychuk, ucraïnesa nascuda el 1990.




Anna Muzychuk és una de les jugadores de més renom actualment no solament pels seus títols i el seu joc sinó també mediàticament per la seva decisió valenta i de suport a les dones quan va uns mesos va renunciar a competir a la final del campionat del món d'escacs femenins perquè al disputar-se a un país islàmic estava obligada a tapar-se el rostre amb un mocador i si volia sortir al carrer ho havia de fer acompanyada d'un home.

Anna, i la seva germana Mariya, va anteposar els seus principis i va optar per renunciar al títol perquè havia de participar amb un “hiyab” i senzillament va dir “no”.


 "En pocs dies perdré dos títols de Campiona del Món, un per un. El motiu: perquè he decidit no anar a Arabia Saudí. No jugaré amb les regles imposades per altres, no vestiré l'abaya [la túnica obligatòria per a les dones en aquest país], no hauré d'anar acompanyada per a sortir al carrer i en general no m'hauré de sentir una criatura de segona fila. Fa exactament un any que vaig guanyar aquests dos títols i era la persona més feliç del món dels escacs, però ara em sento molt malament. Estic llesta per a viure segons els meus principis i saltar-me el torneig, on podia esperar aconseguir més diners que en una dotzena de competicions juntes. Això m'irrita moltíssim, però el que més m'enfada és que a quasi ningú l'importa. És un sentiment amarg, però no tant com per a canviar els meus principis i la meva opinió al respecte. El mateix va per la meva germana Mariya, i m'alegra moltíssim que compartim aquest punt de vista. I sí, per a aquells a qui els importi: tornarem!"


El proper dissabte 5 de maig, a les 10:00 del matí, oferirà unes simultànies a 30 taulers, seleccionats entre els jugadors dels clubs organitzadors de l'esdeveniment, el Club Escacs Amposta i el Club Escacs Masdenverge. Per la tarda Anna Muzychuk oferirà una conferència a l'auditori de la Lira Ampostina.

Les simultànies es jugaran a la plaça del mercat d'Amposta, però en cas de mal temps s'organitzaran al ball de la Lira Ampostina.

Agrair a l'empresa local que ha fet possible l'esdeveniment, i al suport de l'Ajuntament d'Amposta i de la Federació Catalana d'Escacs.



 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada